onsdag 2 maj 2012

Avkoppling

Jag uppskattar verkligen att ni är några som kikar in här då och då. Jag tycker det är riktigt roligt att blogga. Det handlar ju varken om raketforskning, något specifikt ämne eller inriktning. Utan det jag skriver eller lägger bilder på är saker från mina dagar. Ibland ploppar det upp mycket som jag kan göra inlägg av och ibland är det trögt. Men det jag kommit på är, det är avkoppling.

Tog en promenad i solen på lunchen idag. Det är också avkoppling.
Hade stor lust att slå mig ner i detta hav av vitsippor men "plikten kallade". Visst är det fint.



Passerade även denna magnolia som lyste upp den tråkiga omgivningen. Det är väll det, en magnolia? Är inte begåvad med gröna fingrar och växtkunskap. Inte heller fågelkunskap. L frågade mig idag. -Vad är det där för fågel mamma? Eh, en gråsparv tror jag. Eller? Jag vete fasiken, sa jag. Fråga inte mig om fåglar. Helt värdelös. Tillhör gråsparv allmänbildning att kunna? Men jag vet ivarjefall vad en fiskmås är för de har börjat härja nu och det ljudet gillar jag. Det betyder sommar.

JUM

1 kommentar:

  1. Helt underbart med alla vitsippor överallt! Vilken härlig tid vi har framför oss, bara att njuta :)

    SvaraRadera