söndag 20 maj 2012

Kristi himmelfärds dag

blev en promenadens dag.
Stockholms city, Kungsholmen, Vasastan, Kungsträdgården, Södermalm och Gamla stan blev alla besökta av oss idag. Så trevlig dag som kantades av god lunch, fika, ett glas rosé i solen och avslutningsvis en god middag.

Stockholm blomstrade. Inga rådjur i sikte som käkat upp tulpanerna som hos mig.








































Lite kulturell spaning. Jag har faktiskt "skridit" ner för trappen i blå hallen samt gått uppför den för att hämta mitt gesällbrev en gång i tiden. Tyvärr inte i långklänning som Nobelfestens gäster får göra.





































Kvällspromenad på väg "hem" till hotellet.




















Framför oss går ett Amerikanskt par. Två personer med rejäl muskelmassa. Helt plötsligt slänger sig tjejen upp i en byggnadsställning och använder den som en barr i gymnastik. Svänger kroppen hit och dit, upp och ner. Jag tappa hakan och bara gapade och vi promenerade väääldigt sakta. Jag ville inte gå förbi. Ville se mer. Impad! Som om det inte vore nog så använde de betongfundamenten (som står som stopp för biltrafik) för att stå på händer på och göra lite volter.




















Efter detta hivar grabben sig upp ståendes på en hand på ryggstödet på en parkbänk med benen rätt ut i luften. Allt detta ackompanjerades av glada skratt och tillrop på amerikanska till varandra med kameran i högsta hugg. Blev en rolig promenad för oss också. Vår promenad ackompanjerades av lite tilltugg. Blev popcorn sugen när jag blickade bort till Gröna Lund.




















JUM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar