måndag 17 september 2012

Jobbet flyttar



Flyttlasset har gått. Imorgon börjar jag jobba i nya lokaler. Större, finare och mer ändamålsvänliga. Arbetsplatsen ligger ett stenkast från pendeltåget så idag har jag köpt mig ett tågpendlarkort. Så nu ska bilen stå i garaget mestadels till vardags. (Oj, vad det är kostsamt att tanka var och varannan dag).

Det är några timmars resande varje vecka för att ta mig till jobbet. Fördriver oftast tiden med att lyssna på ljudböcker. Är prenumerant på Storytel. Har hunnit lyssna på många böcker, rogivande för det mesta. För mig är berättarrösten viktig. Har hänt att jag slutat lyssna på någon bok då berättaren enligt mig, inte gör det bra. Då får man läsa boken själv istället. Just nu lyssnar jag på I natt är du död. Katarina Ewerlöf läser. Hon är riktigt bra.

JUM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar