torsdag 20 september 2012

Tågpendlare

Snart är min första vecka som tågpendlare till ända. Ganska skönt att åka tåg, iaktta alla medresenärer, sitta och blunda, titta ut och som jag gör, lyssna på talbok. Har hunnit med att ge onda ögat till en tjej som spelade så hög musik i sina lurar att jag hörde fast jag själv hade pluggar i öronen med berättande röst. Hon sänkte dock efter att hon såg min blick. Innan hon är trettio år kommer hon va döv. Jösses vad alla idag lyssnar högt, spelar spel på telefonerna utan lurar mm. Men rekordet har en kille som nu två dagar i rad stampat takten och trummat på sina lår högt och ljudligt. Helt inne i sin värld, dock med god kvalitet på lurar för musiken hörs inte. Men hans 45:or som han stampat hårt i golvet hörs. Egentligen är det nog bäst att skratta åt det hela, men jag erkänner. Blir skitirritetad och stressad. Tycker inte om massa ljud. Måste vänja mig av med tågirritationen!
JUM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar