tisdag 18 september 2012

Vitkål

Bild lånad från google.

VARFÖR blir aldrig min hemgjorda pizzasallad lika god som på pizzerian? Har provat många olika recept, men nej, det blir aldrig perfekt. Nu menar jag inte att alla pizzerior har perfekt pizzasallad men när de har det, då är det så gott.

Ikväll har jag provat ett nytt recept. Om det blir bra så lägger jag upp det senare i veckan. Någon som har ett perfekt recept? Vad nu perfekt recept är? Klart att alla gillar olika. Jag vill ha en ganska "stark" smakrik sallad som ska vara rinnig och vitkålen mjuk. Inte för krispig.

Gjorde även en variant av cole slaw. Är allergisk mot morötter så den innehöll endast vitkål denna gång. Jag tog två delar cremé fraiche och en del majonäs. En tesked dijonsenap, en nypa salt och ett kryddmått grovmalen svartpeppar. Gjorde den i går kväll och åt utav den till lunch idag. Den måste få tid på sig att stå och dra till sig ordentligt. Till cole slawen åt jag några pannbiffar och "hemgjorda" tomater som smakar SÅ mycket tomat. Goda och söta.

JUM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar