torsdag 8 november 2012

49 saker...en lista!

Brukar inte orka läsa liknande inlägg på andras bloggar men idag hade jag tid och lust.


1. Förnamn: Ulrika
2. Efternamn: Karlsson
3. Smeknamn: Som ung Ulli, men det är inte önskvärt längre.
4. Beroende av: Te.
5. Hur imponerar man på dig? Kunskap. Obetydligt i vad.
6. Brukar du skratta för dig själv? Jag ler mer än skrattar.
7. Var bor du? Nynäshamn
8. Trivs du där? Ja. Särskilt sommartid. Men drömmer om att flytta till Stockholm i framtiden.
9. Vad saknar du: Förmågan att springa långt. Jag joggar men skulle vilja springa långt. Kommer aldrig dit.
10. Är du blyg?: Nej. Men har blivit sämre med åren på att kallprata.
11. Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Nja. Jo, det gör jag nog. Men jag tror också på livslång kärlek.
12. Är du nöjd med ditt liv: Ja. Sen finns det alltid små justeringar jag skulle önska. Men om jag ser till det viktigaste, min familj, hälsa, vänner, jobb osv så är jag mer än nöjd.
13. Är du bortskämd: Ja, till viss del. Men tänker att ger man så får man.
14. Vad är det värsta du vet? Om man bortser från alla hemskheter som finns i vår värld så går jag igång på  när folk inte tar hänsyn. I stort som smått.
15. Har du bra vänner och äkta vänskap? Efter att ha levt med min man i snart 30 år så är han min bästa vän. Men har också en handfull nära väninnor som jag inte vill vara utan.
16. Vad är det finaste du fått? Mina killar. Min stolthet.
17. Vad skulle du göra om du vann en miljon: En månads resa till värmen. Byta bil och lite möbler.
18.  Nämn något som gjorde dig glad igår: Min sons insats  på hans fotbollsmatch.
19.  Vad gjorde du kl 08 imorse: Startade upp datorn på jobbet, kokade tevatten och slog mig ner för en dags arbete.
20.  Vad gjorde du för 15 min sedan: Ha, ha. Kokade tevatten och tog en knäckesmörgås med kaviar på. 
21.  Det sista du sa högt: Är det bra Lukas?
22.  Det senaste någon sa till dig: Vill du ha någon mer smörgås mamma?
23.  Vad har du druckit idag: Massor med te, flera glas vatten. Inget annat.
24.  Vad var det senaste du åt: Knäckemackan med kaviar.
25.  Vad var det senaste du köpte: Köpte tandborstar idag. Alltid på Apoteket.
26.  Vad är det för färg på din ytterdörr: Grön. Ful.
27.  Vad är det för väder hos dig nu: Novemberrusk. Kolsvart ute just nu.
28.  Godaste glassmaken: Glass är inget jag gillar. Men måste jag så är det ägglikör.
29.  Sover du tungt: Periodare. Ibland vaken mycket, sen sover jag tungt ett par dar.
30.  Drömmer du mardrömmar: Ja, ibland. Usch.
31.  Trivs du med ditt jobb: Väldigt mycket. 
32.  Favoritklädsel: Tights, långa tröjor och tunikor.
33.  Favoritlåt just nu: Vart du än går, Stiftelsen. 
34.  Vad ser du om du tittar till höger: Min tekopp, ett fat med tända ljus och min son.
35.  Vad gör dig glad just nu: Att det snart är fredag.
36.  Vad ska du göra härnäst: Snart sova. Klockan ringer 05.30.
37.  Höger eller vänsterhänt: Höger.
38.  Humör just nu: Det är bra. Trött efter en intensiv vecka både på jobb och privat. Men längtar efter ett riktigt gapflabb. Så där så det gör ont i magen.
39.  Favoritgodis: Chokladfabrikens lakritskolastång och cocosprickar.
40.  Kläder just nu: Hemstickade raggisar, svarta tights och svart tröja. Urtvättade och fula men ack så sköna.
41.  Sommarplaner: Inte en aning.
42.  Hur många kuddar sover du med: Två platta saker.
43.  Spelar du något instrument: Nej. Men jag har spelat klarinett för 30 år sedan.Till och med i kyrkan på skolavslutningen.
44.  Morgon eller nattmänniska: Morgon, för jag är kvällstrött. Men önskar att jag vore morgonpiggare än vad jag är.
45.  Vad är viktigast för dig: Att jag och min familj är friska och mår bra.
46.  Är du kittlig: JA. Ogillar att bli kittlad. Blir nästa aggressiv.
47.  Snarkar du: Det sägs så men jag sov i samma rum som en vän härom veckan,  hon sa att det gör jag inte alls. Så jag lyssnar på hennes ord.
48.  Äckligaste insekten: Vete sjutton. Men jag har råttfobi. (gäller även för möss)
49.  Längtar du mest efter just nu: Att hitta matlagningsinspiration. Inte bara tänka att det ska gå fort jämt. Men det beror också på tidsbrist.



JUM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar