torsdag 8 november 2012

Indiskt

Jag tycker om Indisk mat, men jag vet inte om jag tycker om det jättemycket.
Men sist vi var och åt Indiskt på Söder i Stockholm var det riktigt gott.
Miljön är mysig och jag gillar när de har ett öppet kök. Se bilden nedan.
Jag är nyfiken och kollar in i köket mest hela tiden.

























Sitter och väntar på mat och dryck. Vattenglasen var riktigt snygga.
Jag är på jakt efter nya och det är sådana här jag önskar.

























Det här glaset ser väll inte heller så dumt ut.
Innehållet var gott och passade bra till kryddstark mat.

























Jag åt en grillad paprikahalva som var fylld med finhackad stekt kyckling, tärnad ananas, chili och lök.
Vilka kryddor det var i vet jag inte. Men jag ska försöka härma så gott det går och laga det här hemma någon gång. Det var riktigt gott.



















JUM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar