måndag 5 november 2012

Skyfall

Ridån redo att dras upp. Agent 007, James Bond gjorde entré med dunder och brak. Filmen var bra, men jag är väll ingen "Bondbrud" precis. Men det var sällskapets önskemål att se. Tyvärr höll min granne i salongen på att göra mig galen. Han hade en ask med hårda, alltså stenhårda karameller som han ljudligt tuggade på. In med en karamell, krascha sönder den rejält. Smaska lite och sen in med nästa. Asken hade han i innerfickan så den skulle fram hela tiden, skaka fram en karamell och sen stoppas tillbaka. Efter en och en halv timmes tuggande stod jag inte ut. -Ursäkta, skulle du kunna sluta tugga en stund är du snäll, sa jag med vänlig röst. Han ignorerade mig totalt. Noll respons. Han tuggade vidare och jag, ja vad gjorde jag. Irriterade mig vidare. Det var en dam till som var irriterad i salongen. Helt plötsligt hör man en mycket arg röst som säger att nu får det fan vara nog. Sitt still!! Tydligen någon som sparkade på hennes säte hela tiden. Ha ha. Tänk vad andra kan få en att gå igång ibland.

JUM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar