onsdag 14 november 2012

Reflex

Måste köpa mig en reflexväst. Har bara svarta träningskläder och det är kolsvart ute på kvällarna. Kan ju vara bra att synas när jag lufsar fram på vägarna. Är ni duktiga och använder reflexer? Idag på jobbet satt jag och tittade ut genom fönstret och tänkte på att jag saknade frisk luft. Måste ut och jogga en stund ikväll, sa jag till mig själv. Precis då ser jag en joggande barnvagnsförare. Hon joggar fram emot övergångsstället, trycker på knappen och joggar ihärdigt på stället. Men det tar för lång tid tror jag hon tycker. För helt plötsligt gör hon en helomvändning och joggar eller mer springer runt, runt på gångvägen ni ser på fotot. Då kunde jag inte låta bli att le (och fota). Vilken vilja, ingen rast och ro. Nyttja tiden! Fyra varv hann hon med innan det blev grön gubbe. Hade det varit jag hade jag antagligen stått och hängt mot stolpen, muttrat och sagt att - Ska hela stolpen bli röd eller?På med reflexer om ni ska ut i mörkret.

JUM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar