söndag 4 mars 2012

Smak av sommar


Jordgubbar!
Spanska jordgubbar som faktiskt både doftade och smakade gott. 

Jag nallade några stycken innan jag skivade dom för att sedan även skiva över lite banan. 
På med riven vit choklad och in i ugnen på hög värme ca 5 minuter. 
Lite vaniljglass till och desserten är klar.

Smakar betydligt godare än hur det ser ut på denna bild.

Innan jag bjöd på detta så åt vi Flygande Jacob

Så här gör jag:
(8 portioner)
1½ kg kycklingfilé
2 pkt bacon
5 dl grädde
2 dl creme fraiché
2 dl chilisås
salt och svartpeppar
Banan
Cashewnötter
Curry

Skär ner kycklingen i något minde bitar. 
Fräs på för lite färg och stekyta, lägg sedan i en ugnsform.
Salta och peppra.
Stek bacon och blanda med kycklingen.
Vispa grädde, creme fraiché och chilisås.
Häll ner i formen.
Skiva över banan och in i ugnen på 225 grader i cirka 15 minuter. 
(För lite färg på det hela och att såsen "bubblar" så att kycklingen blir färdigstekt)
Jag har cashewnötter som tillbehör och curry får man strö över efter eget tycke och smak.
Serverade med ris och en god sallad.
En sallad med bla machesallad, riven rödbeta och hackade tomater. 

En maträtt som både barn och vuxna brukar tycka om.

Avrundade lördagskvällen med Fia med knuff.


(Är på jakt efter ett Fia spel som detta. Stort och i trä. 
Har letat ÖVERALLT. om någon har tips på vart jag kan köpa ett så meddela mig. Please!)

JUM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar