söndag 18 mars 2012

Uppdatering

på gårdagens inlägg.
Afternoon Tea

 
Gillar man bakverk och sötsaker så kan man tro
att man kommit till himmelriket när man ser dessa uppdukade bord.
Provsmakade ett par stycken munsbitar men mitt "vill ha begär" är något helt annat.







Vid det här bordet la jag mitt fokus. 
Ostbordet!
Scones, små snittar och mörkt saftigt bröd.
Chevré med en klick honung
Prästost med lemoncurd
Kvibille ädel med hjortronsylt
Brie med jordgubbsmarmelad
Herregud vad gott det var. 
JUM

3 kommentarer:

  1. Så ljuvligt det ser ut! Tjusigt och så gott!

    SvaraRadera
  2. Men har Jenny varit här =)

    Hade jag varit där hade jag inte kunnat välja. Och hade jag kunnat välja hade jag ångrat mig att jag inte valde något annat.

    Men nu är det 1½ månad sedan jag åt något sött. Det har aldrig hänt tidigare i mitt liv. Gottegrisen nummer 1!!

    SvaraRadera
  3. Det är verkligen ljuvligt att vara där. Slottsmiljö är speciellt.
    Linda; Bra jobbat. 1½ månad är lååång tid. Du som gillar att baka också. Själv är ju jag som sagt mer svag för ost och bröd än sötsaker. Men det är inte heller så nyttigt. Tur att det inte är varje helg man gör en sådan här utflykt.

    SvaraRadera