torsdag 28 juni 2012

1,3 mil

 
har jag och mina skor traskat idag.
 Lämnade fyra tonåringar på Gröna Lund på förmiddagen.
Fem timmar fick de tillbringa utan vuxet sällskap på tivolit,
och jag fick fem timmar att ensam promenera, fundera och bara ha en bra dag.


Lunchen intogs här. 


Rosendals trädgård.
Tomatplantor doftar så gott. 
Tomaterna hängde i stora klasar. 
Det fick mig att tänka på tomater i Grekland. 
Köttiga och saftiga med massor av smak.


Tjugo minuters promenad från Gröna Lunds oljud kommer man till lugn och tystnad.
Tittar man på bilden tror man att det är långt ut på vischan. 
Må det aldrig bebyggas på Djurgården.


En cola med citron, is och sugrör, precis vid vattnet,
där den ena båten efter den andra gled förbi.
Där satt jag i solen och hade det bra.

JUM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar