söndag 9 december 2012

Dagar i Vinterskud

Oj, vad snö vi fått denna vecka.
Vår lilla väg utanför huset var inte körvänlig. Inga bilar, bara ben som kunde ta sig fram.
I och för sig var det inte lätt att ta sig fram med bil över huvud taget på Södertörn eller Stockholm med omnejd. Vi kunde inte koncentrera oss på jobbet i onsdags. Kikade ut genom fönstret hela tiden då bilar stod kors och tvärs. Folk hjälpte varandra att putta på bilarna.
Man ska ju inte göra reklam för ohälsosamma produkter men jag skulle tänka mig att svischa ner för backen med dessa skidor.
Lördagen bjöd på brunch i Stockholm.
En het Gazpacho värmde i bröstet.
Ett måste i juletider om man är i Stockholm är att gå förbi varuhuset NK för at titta på den omtalade julskyltningen. I den blåa skon gömmer det sig en herre.
Herr Nilsson.
I entrén på NK hänger en "liten" gran. Jag skulle vilja vara där när den hängs på plats och kläs.
Hur går det till?
Dagen gick vidare med ett besök i Gamla stan. Stortorgets julmarknad.
För min del säljs det mest krimskrams, men visst kan man handla lite kryddor, senap, korvar och dylikt till julen om man önskar.
Efter flera timmar ute i kylan är det gått med något värmande.
En Irish coffee. Ser ju så god ut.

Men jag tycker inte om kaffe, inte whiskey och inte vispad grädde, så det är inget för mig. En kopp med svart te värmde mig. Fortsatte sen dagen, som nu blivit till kväll, med en promenad till Söder. Titta i skyltfönster, titta på all fin julbelysning, titta på människor och bara må bra. Traskade in på en pub där vi åt en S.O.S i värmen med tända ljus och "tindrande ögon".

JUM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar