måndag 17 december 2012

Idag blev jag galen

på en telefonuppringare.

Bild lånad från Google













De har ringt otaliga gånger på min mobil och jag har vänligt sagt att jag inte är intresserad.
Deras önskemål var att jag skulle svara på några frågor angående mitt val av elbolag.
Nej, tack. Förklarade att ni ringer mitt på dagen och då jobbar jag.
Kan inte sitta på arbetstid och prata.
I söndags kväll ringde de igen men jag gav blanka sjutton i att svara.

Idag ringer de igen, mitt på dagen.
-Tjena Ulrika, säger en glad och hurtig man (kille, gubbe eller vad han nu var).
Jag svarar att jag inte är intresserad och att jag bett dom sluta ringa till mig.
Då påtalar han att jag varit med i deras undersökning och svarat på frågor, så nu vill han följa upp det genom att ge mig förslag på hur jag ska tjäna pengar.
Men jag har inte varit med i någon undersökning.
-Jodå, jag har ditt personnummer och dina svar här.
Jag svarar att nu räcker det. Ta bort mig från er "ringlista" och ring aldrig igen.  
-Men vill du inte tjäna pengar genom att få billigare el.
NEJ. Jag har så mycket pengar redan att jag inte vill tjäna mer.  
-Men är du alldeles säker, lyssna på mig ska jag förklara.
NEJ, du ska lyssna på mig. Jag vill inte tjäna pengar, jag har så att jag klarar mig och lite till.
Vad är det du inte förstår, sa jag med en anings högre röst.
Till slut sa det klick. Han la på. Jag vann! 

Jag erkänner, jag ljög för honom.
"Jag vill inte tjäna pengar, jag har redan så mycket".
Hoops, så det kan bli. Men jag kallar det för en nödlögn. Det är väll ok?

JUM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar