måndag 15 oktober 2012

Godmorgon

Godmorgon, godmorgon hör fåglarna sjunga glatt, godmorgon godmorgon i kör.
För ett par veckor sen skulle jag skicka ett sms på morgonen till en kollega och började sms:et med inledningen av denna sång efterföljt av lite trallande.
(Var dötrött å skulle låtsas att jag var morgonpigg.)
Sen skrev jag det jag behövde meddela och precis när jag skulle skicka såg jag vad som stod.
Sätt inte kaffet i fel strupe nu.
Gonorré, gonorré, la la la la la la.
T9, autostavning är bra men det gäller att checka vad man skrivit.
Kan bli lite galet. Men då kom funderingen, alla ord ploppar ju inte upp med T9.
Varför kom det ordet? Inget som skrivs dagligen precis, vad jag tror i varjefall.
Det jag gjorde fel var att skriva gonorron, skulle skriva gomorron lite slarvigt men det blev N istället för M. Nu säger jag GODMORGON, ha en bra måndag.

JUM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar