lördag 13 oktober 2012

Lördag


Äntligen lördag. Länge sedan jag kände så, men idag känns det så skönt.
Denna vecka har jag lyckats med tre galna mornar. Stressat så jag trott att NU får jag hjärtinfarkt.

Dag 1; glömde nyckeln kvar på jobbet kvällen innan så jag hade ingen nyckel,  kom jag på när jag var på väg till jobbet. Som tur var hade jag en morgonpigg kollega just den dagen.

Dag 2; ska skjutsa L till skolan och sen själv vidare till jobbet. Kommer till garaget och ska låsa upp. Men ingen garagenyckel kvar på nyckelknippan. Hm! Upp tillbaka in i huset och leta som en galning, klockan tickar. Väcker min stora son som är hemma och sjuk. - Men han har ingen aaaning. Jag blir halvt hysterisk, VAR ÄR NYCKELN? Får då till svar, Ja, just ja. Jag har den i min bil. Suck! Kom iväg till slut något försenad.

Dag 3; strax efter halv sju på morgonen går jag iväg i mörkret till tåget. Raskar på stegen lite för att inte missa tåget. Sätter mig ner och proppar in lurarna i öronen för att lyssna på min bok. Efter två stationer tänker jag till. -Saknar du inte något Ulrika. FAN! Min dataväska är kvar hemma. Hoppar av tåget i urskogen. Tar nästa tåg hem igen. Ringer och väcker min son som får ett hastigt uppvaknande. (Inte så glad på sin mamma). -Klä på dig snabbt L, du måste cykla och möta mamma vid tåget med min dator så att jag hinner tillbaka mot jobbet med nästa tåg. Puh! En timme senare än planerat till jobbet. Tur jag har tid "att ta av" och att ingen väntade på mig.

Så idag känns det verkligen som ÄNTLIGEN LÖRDAG.

Ikväll blir det god mat och detta vin.

JUM

2 kommentarer:

  1. Ja jösses hur det kan bli...vissa lördagar är skönare än andra :)
    Nyfiken på vad ni tycker om vinet, har hört att det ska vara gott men har inte provat...ännu ;)
    Härlig bukett med rosor, så fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Betyget på vinet blir NJA. Gott men jag vet inte. Hade nog för höga förväntningar. Mycket smak men det kändes lite tunt. Men ska prova igen någon gång till annan mat. Nu har jag rosét och det vita kvar. Ska köpa den röda boxen någon gång och testa det. Ringer när jag gjort inköpet så får du komma och smaka.

      Idag är rosorna ännu finare. Utslagna!

      Radera