fredag 12 oktober 2012

Pannkakstårta

Tonårskalas med pannkakstårta.
Igår fyllde min yngsta son 13 år.
Nu har vi inga småbarn i familjen.

För första gången gjorde vi pannkakstårta.
Jag har ätit det en gång för ungefär hundra år sedan.
Vi = L och hans mormor gjorde tårtan.
Hallonsylt, grädde och några hallon som garnering.
L hade hemkunskapsläxa att laga mat en gång denna vecka.
Nu blev det ju inte riktigt en middag, 
men vispa pannkakssmet, steka och sen lägga ihop till en tårta bör vara godkänt. 
Jag äter i princip aldrig tårta. 
Men det gjorde jag idag. En liten bit. Riktigt gott.

Fira idag. Det är ju fredag.
Jag ska fira med att jobba, lyssna på min spännande bok på väg till och från jobbet.
Umgås med en vän, och det bästa av allt.
Njuta av några goda ostar till kvällen.

JUM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar