måndag 13 augusti 2012

Räklunch

I fredags år vi en "festlunch".
En räkskål i hamnen (och ett glas kallt vitt vin). Räkor är nog det bästa jag vet. Min L har också kommit på hur gott det är och skalar flitigt sin egen skål och mumsar i sig. Satt och tittade på de sista besökande turisterna och dess båtar. Har tunnats ut rejält med antal båtar längs bryggorna. Lördagen bjöd på hyfsat solsken då det blev en baddag på sjön. Ringåkning, fika, sola och bada. Var det sommarens sista dopp? Vi får se. Efter en dag på sjön var jag lite trött. Ingen lust att laga mat. Det fick bli lite kallskuret tillsammans med en fantastiskt god fetaost. Säljs på en liten kvartersbutik. Vet att folk åker dit enkom för att köpa den fetan. Krämig och lagom salt. Till maten tog vi ett glas rött. Mauro. Bra att det finns små flaskor när man bara vill ha ett glas. Söndagen var ännu latare när det gäller matlagning. Mellan fotbollsmatch, handbollsfinal i OS och träningspass blev det köp av hamburgare på grillen. Skönt att få vara lat ibland men ärligt så tycker jag inte att det var gott. Nu är det dags att skärpa till sig med bra och god mat så nu ska jag till affären för att bunkra upp i kylskåpet.

JUM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar