söndag 13 januari 2013

Mina Orkidéer

Se så fina orkidéerna mina är. Tänk, när man tittar riktigt nära på en blomma så kan man knappt förstå hur något kan vara så fint. Hur de har skapats? Är så glad att jag för allra första gången har en orkidé som blommar på nytt. Är det ett ålderstecken att man blir glad av det?


Två helger i rad har vi ätit kycklingfilé. Går ju att variera i det oändliga. Så är det ju så gott.

Den ena gjorde jag så här:
Dela varje filé mitt på så att det blir två tunna skivor. Stek på så att de får färg på bägge sidor. Salta och peppra. Lägg sedan mozarellaost på en filé, på med en filé så att osten ligger emellan. Linda en skiva parmaskinka runt och lägg filéerna i en ugnsform. In i ugnen på 225 grader ca tio minuter. Är du osäker på när kycklingen är klar så använde en stektermometer. 72 grader kör jag alltid på och kycklingen blir perfekt. Åt dem med romansallad och ungsbakade cocktailtomater.

Den andra gjorde jag likadant med kycklingen men i mellan bredde jag på marinerade vitlöksklyftor som jag mixat ner till en smet tillsammans med basilika. Till det åt vi en god sallad och en balsamvinägersås.
                                                                                            
JUM                                                                         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar