tisdag 8 januari 2013

Tråkig

Inte lagat något gott, inte gjort något särskilt, så egentligen känner jag mig ganska tråkig just nu.

Visste inte vad jag skulle ta med mig att äta till lunch idag. 
Men av spagettirester, några skivor Prosciutto, basilika, några cocktailtomater (som jag värmde i micron) och svartpeppar så blev det en riktigt god lunch. 


Där sparade jag cirka 70 spänn på en halvtaskig utelunch. Vad ska jag hitta på för dom då? 
Skämt å sido. Jag föredrar att ha matlåda. 
Visst, ibland är det skönt att komma ifrån sin arbetsplats,
 men i närområdet där mitt jobb ligger finns det ett minimalt urval på lunchrestauranger.
 Jag kan välja på ett hak liknande en skolmatsal, stora kantiner och inget "piff" alls. 
Tror att 90% av gästerna är chaufförer, åkare och hantverkare 
som vill äta MYCKET till lunch och ÖSA på käk på sina tallrikar. 
Det andra alternativet är en grillkiosk, 
serverar faktiskt god tunnbrödsrulle som jag provat men det är inget jag vill ha varje dag.
 Därav min dagliga önskan om matlåda. 

JUM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar