fredag 20 januari 2012

Go fika

Som nöt och mandel allergiker så är det inte mycket fika-godsaker som går att äta. 
I och för sig inget som är till nackdel. Men ibland är det ju så gott att få njuta en stund. 
Det har jag gjort idag. Det blev en sådan här god liten skapelse med smak av 
svartvinbär och chokladsockerkaka i botten. 

Om den var god? JA!


Men innan jag fick trycka i med detta så var det ett besök hos tandläkaren som stod på dagens agenda. Har aldrig haft något emot att göra besök där, men med åren tycker jag det blir värre och värre. Särskilt när det trycker in en stor plastbit (röntgen) som känns gigantisk, skaver och gör ont. Men det var värt besväret. Såg bra ut, inga hål. Bara i plånboken!

Ikväll ska jag steka oxfilé till min son J. Han älskar blodigt kött. (Gör inte jag). Var mycket bra pris på det nu. Är väll kvar sen nyår. Ska även trycka in en klippning på J (är en avdankad frissa) men jag gillar inte att klippa längre. Det är pust och stånk. Men jag ska tigga till mig en ryggmassage i utbyte:)

JUM

2 kommentarer:

  1. Hur kommer det sig att du ogillar klippandet så? Fast visst har jag också tröttnat på jobb och vill inte för en sekund pyssla med ngt liknande igen...

    SvaraRadera
  2. Den tiden är förbi. Det om är jobbigt att klippa nu är att man står dåligt vid en köksstol, hår överallt, dåligt lyse. Så får man ju så dligt betalt av sin man och sina barn:)

    SvaraRadera