söndag 15 april 2012

Efter snö kom solsken

Lätt att bli deprimerad när man tittade ut i lördags morse.
Snö, grått och faktiskt vidrigt väder.
Men när eftermiddagen kom så kom även solen.
Tack och lov.
Jag såg fram emot en fin kväll då vi skulle premiär besöka den nya sjökrogen
AYA i Nynäshamn.
Den ligger så nära vattnet man kan komma.
Inredningsgalen som jag är så såg jag nya detaljer hela kvällen.
Väldigt snygg och smakfull restaurang.
Även maten var snygg och god. Ingen fullpott i poäng men väldigt nära.
Däremot avslutningen på middagen var en 10-poängare. Så god drink.
Är inte så mycket för desserter utan tog denna istället. Ett bra val.

Vit rom, malibu curaso och sprite.
Kan man annat än njuta när man har denna utsikt under middagen. 
Vatten och åter vatten och en liten gotlandsbåt som glider förbi.


Inte den bästa bilden men skulle man öppna glasrutorna så kan man doppa tårna i havet.

Och så här snyggt handfat kan man ha på en toalett. 
Coolt!


Avslutar med den inbjudande entrén. 
Fick känslan av att jag skulle kliva in i en restaurang någonstans vid medelhavet.


En väldigt trevlig kväll, men ska jag gnälla lite så blev det tyvärr (för våran smak), en ungdomsgård senare på kvällen. Vad jag hörde var det 20-års gräns men den hölls inte.
Det var mååånga "underåriga".
Så när ljudnivån höjdes så vandrade vi medelålders hem.
Nästa gång ser jag fram emot en familjemiddag med våra grabbar,
en lördagseftermiddag i strålande sol på bryggan.

JUM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar