måndag 30 april 2012

Moules Marinières



I lördags "bjöd" jag min familj på blåmusslor. 
Det är populärt och gillas.
Köpte 2 kg musslor i fiskdisken.
59:- kilot så det är inte dyrt.
Ner med dom i diskhon för att tvättas.
Men det är killarnas jobb. Tycker det är lite läbbigt.
Ja, larvigt men sant.
Bort med alla som har trasigt skal eller som inte stänger sig när man knackar på dom.
Jag gör efter Per Morbergs recept ur kokboken
MORBERG Scenen, livet och konsten att laga mat.
Detta receptet är snarlikt.

Dags att frossa.

Nu är jag inte lika förtjust att frossa i detta som familjen utan jag åt såhär istället.
Öser upp bara soppa utan musslor och öser ner räkor istället.
Smaken på soppan är gudomlisk.

Våga prova koka musslor.
Uppskattat för dem som gillar.

JUM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar