fredag 6 april 2012

Glad Påsk

till er!


















Visst ser de goda ut. Ska ätas upp idag.
Hade tänkt att det skulle ske i solen på verandan men icke. Det regnar och "varnas" för snö.














Ni har säkert precis som jag hört historier om hur det var på lååångfredagen förr. Man fick inte göra någonting. Dagen var typ till för att ha tråkigt. Inte titta på TV (om det var ngn som hade förstås), biosalonger var stängda likaså restauranger, man umgicks inte osv. Tur att det inte är så idag.

Vår dag kommer se ut ungefär så här. Vi startar med en fotbollsmatch. L ska spela. På med varma kläder, inga converse och vårjacka som jag vill ha. Lite jordgubbar och lite god ost till. Blue Alp. En riktigt god grönmögelost. Ska lägga fram den i rumstemperatur i god tid så den blir krämig och god.

Blir grillat ikväll om vädret tillåter annars får det bli till att ugnssteka en stor rostbiff. Till det serveras hasselbackspotatis som L beställt. Tänkte även köra hela tomater i ugnen. Snitta dom, på med lite flingsalt och olivolja. Mmm, det gillar jag. Ett gott glas rött vin får det bli också.

Umgänget blir familjen och våra goda vänner. Ska se om jag kan övertala dem till en fia med knuff match. (Min vän "dagisfröken" är inte förtjust i spel men jag ska försöka muta.)

Jag har hittat ett gott äggigt recept. Återkommer med det så att den som vill också kan göra det.

Tjingeling!
JUM



1 kommentar:

  1. Vi har haft kökstjänst hela förmiddagen. Nu lämnade jag Elliot med mormor och ska träffa kompis på stan för lite shopping och kanske nyttja någon av de, som tur är, öppna restaurangerna.

    Glad Påsk på er!!

    SvaraRadera