tisdag 10 april 2012

Tisdagsmiddag

Jag testade receptet i förra inlägget, gott men alldeles för lite ansjovissmak för mig.
Så nästa gång blir det mer ansjovis i.

























Grillen glödde het på annandagen.
Kycklingspett!
Som tillbehör åt vi bland annat ungsbakade rödbetor.
Klyfta, på med flingsalt och olivolja. Mums.

























Ikväll har vi varit på tisdagsmiddag hos min farmor, som vi är varje tisdag.
Det är en lyx att komma till dukat bord och serveras god, hemlagad mat.
Idag bjöds det på en hederlig "söndags"stek, kokt potatis, brunsås, svartvinbärsgelé och inlagd gurka.
Jag är tokig i sådan gurka. Letade fram ett recept. HÄR.

Nu ser jag fram emot en bra onsdag.
Jobb och sen hem och laga mat.
Det blir en av Sveriges vanligaste vardagsmiddagsrätter. Gissa vad?

JUM

1 kommentar: