torsdag 26 april 2012

Röda äpplen


Vad gör man med äpplena egentligen? De är så blanka så att jag kan spegla mig i dom. Fina men vad som görs med våra frukter och grönsaker?

Läste just på en annan blogg. Hon hade åtta äppelträd men plockade aldrig några äpplen för de köpte sina äpplen på ICA. Hon avslutar meningen med en beskrivning av sig själv: "Eller hur man talar om för hela världen att man är dum i hela huvudet". Galet! Visst. Men hon är nog inte ensam om det. Många som inte tar reda på frukter och bär i sina trädgårdar.

JUM

1 kommentar:

  1. Hade jag äpplen, eller annan frukt eller bär, skulle jag baka och koka mos och sylt jämt. Och inte då på Icas äpplen ;)

    Idag när nya Hembakat-tidningen landade i lådan hade de med fröknäckebrödet som du har lagt ut recept på tidigare och som jag faktiskt har gjort ett par gånger =)

    SvaraRadera