tisdag 21 februari 2012

J

Bild lånad från Google
som i JOBB.
Om man läst tidigare inlägg av mig så har man förstått att jag varit arbetslös en tid. Närmare bestämt sen den 11 juli i fjol. En lång tid men ändå en bra tid. Jag har tänkt, funderat, haft jäkligt tråkigt, ensamt, skönt, oroligt, ja jag kan beskriva det med ord hur länge som helst. Min arbetslöshet var frivillig. Tokigt. Men nödvändigt. En regnig dag i April bestämde jag mig. Jag ringde min chef och sa upp mig. Tre månaders uppsägningstid hade jag framför mig. Tre månader att längta efter att avsluta den tjänst jag hade som butikschef. Men jag höll hatten högt och jobbade på. En del i min omgivning har nog funderat hur man är funtad som avslutar en fast anställning frivilligt.

Jag kan erkänna att jag ibland funderat över det själv. MEN alltid kommit fram till ett svar. Jag tog rätt beslut. Kan till och med känna lite stolthet att jag vågade.

Å, just idag känns det mycket bra. Jag har fått ett nytt JOBB. Ett jobb som jag tror kan ge mig så mycket nya kunskaper och glädje. Jag ser med spänd förväntan fram emot att börja.

Idag är jag så glad.

JUM

2 kommentarer: