torsdag 9 februari 2012

Vilken tur

Det blev lite rester kvar av gårdagens middag som blir min lunch idag. Vilken tur.
Gör denna rätt. Snabbt, enkelt och jättegott.

Har ingen superkamera utan alla bilder tar jag med min telefon.
Ingen superkvalitet men för mig duger dom.
Hittade receptet här. Men gjorde några ändringar.

Ingredienser för 4 port:
1 kg kycklinfileér
1 gul lök skuren i större bitar
3 dl grädde
2 dl creme fraiche
3 rejäla matskedar mango chutney
1 msk kinesisk soja
1 msk kalvfond
salt och peppar

Jag skar kycklingen i mindre bitar som jag stekte en liten stund.
Stekte därefter löken ganska snabbt. (Gillar lite tuggmotstånd)
Jag hällde ner övriga ingredienser i ugnsformen och vispade samman.
Lägg ner kyckling och lök och blanda runt.
In i ugnen på 200 grader i 20 minuter.

Jag åt en sallad till, gjord med romansallad, gurka, tomat och majs. 
Skvätte över en vinegrette.
Familjen åt med pressad potatis. 

JUM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar