måndag 6 februari 2012

Kyla


Jag har frusit hela helgen. Men jag kan ju inte säga annat än att det är vackert med kyla och snö. L var fotograf när jag höll tungan rätt i munnen för att inte sladda av vägen då det var rena isgatan på vissa ställen.

Helgen har bjudit på lasagne, gott och värmande. TV tittande - melodifestivalen och längdskidåkning. 20-års fest. Övernattning hos mamma och  B. Lillebror sov också där så det var som i gamla tider, sitta i soffan och småprata, grilla korv i den värmande öppna spisen och mammas slottsstek. Läst - har äntligen läst ut Midvinterblod - Mons Kallentoft. Nu ska jag ge mig på den andra boken i trilogin. Betyget är sådär.

En ny vecka har startat med tom agenda. Får se hur veckan slutar. 40-års uppvaktning på lördag blir det ivarjefall. Hmm. Present ska fixas, men vad? Förresten, jag glömde. Gjorde ju ett besök i den nya fina butiken som öppnat i Nynäshamn. Gör ett besök du också. Om du har vägen förbi förstås.

På med varma kläder. Behöver rensa mitt huvud. En promenad i solskenet kanske gör underverk.

JUM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar